tirsdag 18. januar 2011

Når man driver med "filtrering"

.. kan man få til mye gøy!


Jeg har funnet frem noe gammelt fotoutstyr som min far kjøpte da han var i Japan
(sannsynligvis) muligens seint 50-tall, tidlig 60 .. Jeg vet ikke sikkert og jeg kan dessverre
ikke spørre han.

Han hadde frydet seg om han visste at hans yngste datter hadde tatt opp arven med foto!
Det er jeg overbevist om. Det er forresten mye som hadde frydet ham, hadde han levd nå.
Han døde 5 dager før det første barnebarnet kom og nå er det åtte barnebarn - deriblant mine 3,
to svigersønner han aldri rakk å møte, er det også i familien ...

Men .. det til side, men jeg gir i alle fall pappa æren for min fotointeresse. At jeg også har
valgt Nikon, som pappa, var et heldig valg, for en del av utstyret han hadde, passer nå
på mine Nikon som er digitale speilrefleks.

Dette filteret gir meg muligheter for å ta makro-bilder

Disse filterene gir rosa bilder i flere varianter.

...som for eksempel dette ...

...eller dette

men ganske flott i rent hvitt også


Det blir nok mer makrofotografering de neste dagene, for dette var gøy! :)
Fargefiltrene skal også brukes .. og nå ønsker jeg at jeg hadde et objektiv
i 62mm, for jeg har noen spennende filter som hadde passet :)


1 kommentar:

  1. Såååå stilig! :) Så kjekt Arne sitt fotoutstyr kommer i bruk! Det må være spesielt for deg! :) Flotte bilder, gleder meg til å se flere både med og uten filter!:)

    SvarSlett